Sanatate organizationala

Mi-am amintit ceva interesant.

Factorii de stres sunt responsabili de disfunctionalitatile unei organizatii.

Ce anume il streseaza pe angajat?

Daca descoperi ca se strecoara cateva dintre urmatoarele elemente in activitatea ta profesionala, vei sti de ce anume sa te feresti (factori de stres):

– nesiguranta locului de munca (contract pe durata determinata);
– programul de lucru (inflexibil, ore suplimentare);
– controlul asupra propriei activitati/capacitatea de a lua decizii (element motivational/demotivational puternic);
– stilul managerial (lipsa suportului managerial, a feedback-ului, a comunicarii, existenta presiunilor);
– supraincarcarea (obiective nerealiste);
– evolutia in cariera (lipsa posibilitatii de a evolua);
– relatiile cu ceilalti;
– climatul organizational (implicarea redusa = satisfactie redusa), etc.

Asa se combat:

1. Anticipez. Incerc sa identific stresorul, posibilul context in care se va dezvolta si daca pot, sa il elimin, daca nu…
2. Ma pregatesc pentru confruntare. Ce stiu? Ce observ? Ce pot face? Pot sa opresc impactul cu stresul? DA/NU. Important este ca in final sa…
3. Analizez impactul/situatia. Ce am invatat din tot?

P.S. Mi-a placut mult materia asta. 🙂

foto de aici

You may also like

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *